Frank Glencairn
Beiträge: 23539

Wenn Green-Screens nicht mehr grün sind

Beitrag von Frank Glencairn »

Green Screens Aren’t Green Anymore (And That's Why the 'Dune' VFX Look So Good)

Take an in-depth look into why Dune succeeds where so many other big-budget blockbusters seem to fail with realistic VFX.
Dune: Part One is going to be a movie remembered for many, many different reasons. For some, it’s simply a budding love story for two up-and-coming Hollywood starlets, for others it could be considered the grand culmination of Denis Villeneuve's cinematic destiny (or more so with the upcoming Part Two, perhaps), yet for many others it might be remembered as the film that finally kills the green screen.

And while that might not be the biggest or most obvious legacy for such a divisive, yet clearly great, film, when you look behind the scenes of Dune: Part One it clearly appears to set the standard for how CGI and VFX should be used in big budget cinema—at least for those filmmakers trying to keep a certain style of realism.

Let’s explore this phenomenon with a great video essay (once again brought to us by Thomas Flight) which explores how Dune creates its VFX not with green or blue screens, but with beige sand color backdrops. As we discuss what that means for the future of CGI.



https://nofilmschool.com/dune-vfx-green ... 1650561001
Sapere aude - de omnibus dubitandum



iasi
Beiträge: 24769

Re: Wenn Green-Screens nicht mehr grün sind

Beitrag von iasi »



Wenn er doch nur auch davon gelernt hätte.

Zum Beispiel vom "Special Effekt", der für diese Szene verwendet wurde:





 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Instagram ja oder nein?
von Franz86 - Do 8:46
» Sony A1 mit XLR Griff der FX3 - funktioniert
von Franz86 - Do 8:33
» Panasonic LUMIX S9 - Kleinste 6K V-Log Kamera für 1.699 Euro
von medienonkel - Do 8:29
» Copilot+PC - NPU beschleunigt Resolve AI Funktionen
von markusG - Do 7:32
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von TomStg - Do 7:02
» i can't do this on youtube anymore
von Darth Schneider - Do 6:48
» Bergliebe an der Ostsee
von Franz86 - Do 6:33
» Furiosa - A Mad Max Saga - offizieller Trailer
von iasi - Do 0:47
» Aufstieg und Fall von GoPro
von Skeptiker - Mi 23:49
» Lumix S FF Kameras und der APS-C Modus is amazing and magic ;)
von roki100 - Mi 22:45
» Was schaust Du gerade?
von klusterdegenerierung - Mi 22:44
» Blaupunkt RTV-950 (Panasonic FS200) spult nicht
von nameless91 - Mi 21:29
» Heinz Hoenig Spendenaktion
von MK - Mi 21:28
» IMAX-Blockbuster The Creator mit 5.000 Euro Kamera gedreht - Sonys FX3
von Darth Schneider - Mi 20:16
» Netflix „Ripley“
von pillepalle - Mi 18:46
» Blackmagic Cinema Camera 6K um 40% billiger
von roki100 - Mi 18:13
» Verkaufe VideoAssist 5 12G inkl. Zubehör
von 7RCollection - Mi 14:35
» Blackmagic DeckLink 8K Pro G2 - 8K mit 4 x 12G-SDI und HDMI-2.1
von Jörg - Mi 12:51
» Blackmagic Cinema Camera 6K im Praxistest inkl. anamorphotischer Aufnahmen (DZO Pavo)
von GaToR-BN - Mi 12:50
» Rode Stereo VideoMic Pro am iPhone 15 Pro anschließen.
von MK - Mi 11:52
» David Cronenberg On AI’s Film Industry Impact
von Frank Glencairn - Mi 11:34
» Scarlett Johansson kritisiert OpenAI: ChatGPT spricht wie ich
von Skeptiker - Mi 11:22
» Netflix: Empfohlene Monitore für Farbkorrektur und mehr: iPad Pro als günstige Option?
von Axel - Mi 7:44
» Was hörst Du gerade?
von klusterdegenerierung - Mi 1:07
» HORIZON
von iasi - Di 22:35
» Thema Overheating.
von Skeptiker - Di 17:38
» Video Pro X stürzt beim Multi Cam Schnitt ab
von MisterX - Di 17:33
» Workflow: Übergabe von Premiere auf Resolve
von Frank Glencairn - Di 15:43
» Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.4 G Objektiv Festbrennweite
von soulbrother - Di 14:39
» Pinnacle MovieBox USB + Studio
von soulbrother - Di 14:18
» Discount auf die Cinema 6K
von iasi - Di 14:15
» Was macht ein SHOWRUNNER?
von Nigma1313 - Di 13:19
» 4 K Profikamera von JVC zu Verkaufen
von lotharjuergen - Di 12:43
» Tracking-Data auf Fusion Title übertragen
von Franz86 - Di 11:17
» Ein paar Resolve-Tricks
von Jörg - Di 8:40