stefanhuberfilms
Beiträge: 399

Odyssey 7Q FW Update 4.10.110

Beitrag von stefanhuberfilms »

langsam wirds! custom frameguides und full 4K ProRes bis 30p, 4Kto2K ProRes... sehr gut.

Die Garantie aller 7Q's wird bis Jänner 2016 verlängert!

OLED calibration controls waren auch sehr nötig!

https://convergent-design.com/odyssey7- ... structions

Release Notes:

NEW FEATURES (Odyssey7Q+)

4K 10-bit HDMI Support
4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24
UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30

1080p60 10-bit HDMI Support
1080p Apple ProRes 422 (HQ) 50p, 60p


NEW FEATURES (Odyssey7Q & Odyssey7Q+)

Extended Warranty (Odyssey7Q only)
All Odyssey7Q warranties are automatically extended to January 1, 2016. (See bulletin to Odyssey7Q owners for details.)

Multi-Stream HDMI Input
Allows HD video signal over HDMI as one of the inputs for Multi-Stream Monitoring.


Multi-Stream 720p Input
Allows 720p HD video signal for Multi-Stream Monitoring. Mixable with 1080i and 1080p HD video.

Sony FS7 (with XDAC-FS7 extension back) Support
Record modes available with FS RAW Record Option
4K RAW 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
2K RAW 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 (120), 200, 239.76 (240)
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97
4K RAW to UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.08, 25, 29.97
4K RAW to 2K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
4K RAW to HD (1080p) Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
NOTE: FS7 S-Log3 supported in RAW & Apple ProRes record modes
Sony FS700 4K RAW to 4K/2K Apple ProRes
Additional record modes available with FS RAW Record Option
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97
4K RAW to 2K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94

Canon C500 4K/QHD RAW to 4K/UHD Apple ProRes
Additional record modes available with Canon RAW Record Option
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30
QHD RAW to UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30


NEW FEATURES (Odyssey7, Odyssey7Q, Odyssey7Q+)

HDMI Record Trigger
Start/stop recording on Odyssey from Panasonic GH4 (with new GH4 firmware) and Sony a7S.

HDMI Timecode Support
Capture timecode data from Panasonic GH4 (with new GH4 firmware) and Sony a7S.

1TB Odyssey SSD Support
Allows the use of the new Odyssey 1TB SSD in Odyssey monitor/recorder.

Custom Frame Guides
Up to four user-programmable frame guides in six color options. All four frame guides plus one preset frame guide can be displayed concurrently.

Playback Notes
Expanding PLAY Markers functionality, a Notes text field is now available in Clip XML data as well as a Good/Bad take indication. Used in conjunction with new CD APPLE PRORES TRANSFER UTILITY 1.5, a Final Cut XML can transfer Markers and Notes to FCPX, FCP7, Adobe Premier and Resolve 10 & 11.
PSF Video Output Option
Certain modes add choice of true progressive (p) or Progressive-Segmented Frame (psf) video output for expanded compatibility with other equipment.

OLED Calibration Controls
RGB Gain and Saturation controls added for the OLED display, with reset.
Stefan Huber - Director/DOP/Editor - stefanhuberfilms.at



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Was schaust Du gerade?
von berlin123 - Fr 18:18
» Davinci Resolve, Color Card und Monitorkalibrierung
von ME2000 - Fr 18:05
» Motor Smart: Intelligenter AutoFocus-Motor von PDMovie nutzt LiDAR und KI
von roki100 - Fr 18:04
» Ich brauche dringend Teilnehmende an meiner Studie für meine Masterarbeit
von macaw - Fr 17:28
» AMD Radeon RX 7900 GRE mit 16GB und 256 Bit - preiswerte Grafikkarte für DaVinci Resolve?
von iasi - Fr 17:27
» Behind The Boom with Boom Operator Ken Strain | URSA Exclusive
von -paleface- - Fr 17:19
» Lumix S5II Bildzittern, Pulsieren
von roki100 - Fr 17:08
» Videointerview mit dem eigenem KI-Zwilling
von Frank Glencairn - Fr 16:44
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von roki100 - Fr 15:16
» Eigenes kartenspiel mit software erstellen.
von walang_sinuman - Fr 15:08
» Neues Blackmagic DaVinci Resolve 19 bringt über 100 neue Funktionen
von klusterdegenerierung - Fr 14:48
» Fadenvorhang animieren- wie mache ich das?
von hml94 - Fr 14:05
» Flackern bei der Digitalisierung - USB Grabby
von Laboriosa - Fr 13:36
» Aktuelle rechtliche Situation für AI generierte Inhalte
von Frank Glencairn - Fr 10:57
» Kamera Kaufberatung Budget ca. 2000€
von suchor - Fr 9:47
» LVX AURORA VISTA Primes - Re-Housing und Vintage Tuning jetzt auch in Europa
von slashCAM - Fr 9:39
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von klusterdegenerierung - Fr 7:14
» Nach 7 Jahren mit der OG BMPCC finde ich das Bild noch immer schön.
von Frank Glencairn - Fr 7:02
» Apple Vision Pro: Verkaufsstart (USA) ab Februar für 3.499,- Dollar + neuer Werbeclip
von Darth Schneider - Fr 5:57
» Linsen (Vintage, Anamorphic & Co.)
von Funless - Do 23:58
» H264 4K Minischneideprogramm Empfehlung? Freeware?
von Videopower - Do 22:31
» VideoGigaGAN - Adobe zeigt generative KI Super Resolution für Bewegtbilder
von r.p.television - Do 21:25
» Hi 8 Videos schärfer machen
von Manschy - Do 20:52
» WORKFLOW: Stockfootage & Resolve
von freezer - Do 19:20
» AMDs Notebook APU Strix Halo - besser als Apples M3 Pro Chip?
von berlin123 - Do 17:34
» AJA: ColorBox 2.1 ACES-Workflow und DRM2 für das DIT-Cart erklärt
von slashCAM - Do 15:48
» Insta360 X4 360°-Action-Kamera filmt in 8K
von -paleface- - Do 14:19
» Ambisonics in Resolve
von Axel - Do 12:09
» MP4 Video verlustfrei exportieren
von Frank Glencairn - Do 10:54
» NAB 2024 Neuigkeiten
von Frank Glencairn - Do 10:23
» Was hörst Du gerade?
von soulbrother - Do 8:55
» Blackmagic PYXIS 6K: Die Vollformat „Box“-Kamera mit Viewfinder, 2x SDI, Sideplates (!) uvm.
von cantsin - Do 8:39
» Messevideo: Atomos NINJA PHONE erklärt
von Frank Glencairn - Do 6:06
» Canon öffnet RF-Mount - Erste Objektive von Sigma (18-50 mm f/2.8) und Tamron (11-20 mm f/2,8)
von cantsin - Mi 20:26
» Tragischer Unfall am Set trotz Filmwaffe: Kamerafrau stirbt nach Schuß von Alec Baldwin
von iasi - Mi 19:53