stefanhuberfilms
Beiträge: 399

Odyssey 7Q FW Update 4.10.110

Beitrag von stefanhuberfilms »

langsam wirds! custom frameguides und full 4K ProRes bis 30p, 4Kto2K ProRes... sehr gut.

Die Garantie aller 7Q's wird bis Jänner 2016 verlängert!

OLED calibration controls waren auch sehr nötig!

https://convergent-design.com/odyssey7- ... structions

Release Notes:

NEW FEATURES (Odyssey7Q+)

4K 10-bit HDMI Support
4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24
UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30

1080p60 10-bit HDMI Support
1080p Apple ProRes 422 (HQ) 50p, 60p


NEW FEATURES (Odyssey7Q & Odyssey7Q+)

Extended Warranty (Odyssey7Q only)
All Odyssey7Q warranties are automatically extended to January 1, 2016. (See bulletin to Odyssey7Q owners for details.)

Multi-Stream HDMI Input
Allows HD video signal over HDMI as one of the inputs for Multi-Stream Monitoring.


Multi-Stream 720p Input
Allows 720p HD video signal for Multi-Stream Monitoring. Mixable with 1080i and 1080p HD video.

Sony FS7 (with XDAC-FS7 extension back) Support
Record modes available with FS RAW Record Option
4K RAW 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
2K RAW 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 (120), 200, 239.76 (240)
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97
4K RAW to UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.08, 25, 29.97
4K RAW to 2K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
4K RAW to HD (1080p) Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94
NOTE: FS7 S-Log3 supported in RAW & Apple ProRes record modes
Sony FS700 4K RAW to 4K/2K Apple ProRes
Additional record modes available with FS RAW Record Option
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97
4K RAW to 2K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 25, 29.97, 50, 59.94

Canon C500 4K/QHD RAW to 4K/UHD Apple ProRes
Additional record modes available with Canon RAW Record Option
4K RAW to 4K Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30
QHD RAW to UHD Apple ProRes 422 (HQ) 23.98, 24, 25, 29.97, 30


NEW FEATURES (Odyssey7, Odyssey7Q, Odyssey7Q+)

HDMI Record Trigger
Start/stop recording on Odyssey from Panasonic GH4 (with new GH4 firmware) and Sony a7S.

HDMI Timecode Support
Capture timecode data from Panasonic GH4 (with new GH4 firmware) and Sony a7S.

1TB Odyssey SSD Support
Allows the use of the new Odyssey 1TB SSD in Odyssey monitor/recorder.

Custom Frame Guides
Up to four user-programmable frame guides in six color options. All four frame guides plus one preset frame guide can be displayed concurrently.

Playback Notes
Expanding PLAY Markers functionality, a Notes text field is now available in Clip XML data as well as a Good/Bad take indication. Used in conjunction with new CD APPLE PRORES TRANSFER UTILITY 1.5, a Final Cut XML can transfer Markers and Notes to FCPX, FCP7, Adobe Premier and Resolve 10 & 11.
PSF Video Output Option
Certain modes add choice of true progressive (p) or Progressive-Segmented Frame (psf) video output for expanded compatibility with other equipment.

OLED Calibration Controls
RGB Gain and Saturation controls added for the OLED display, with reset.
Stefan Huber - Director/DOP/Editor - stefanhuberfilms.at



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Mac SSD Speed Messung?
von klusterdegenerierung - Do 20:38
» Sondergagen - Wer aufmuckt, wird nicht mehr besetzt
von iasi - Do 20:36
» Interessante Firmware-Updates für Sony Alpha 1, 7S III und 7 IV
von rush - Do 20:10
» Deity Sidius TC Sync Software
von pillepalle - Do 19:58
» FCPX/Motion, DaVinci/Fusion... Tipps&Tricks
von Frank Glencairn - Do 19:25
» Nikon stellt NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR Superzoom-Objektiv vor
von Jan - Do 19:16
» Red Komodo 6K + Gimbal, Advanced Ring Grip und viel Zubehör
von Sevenz - Do 19:01
» >Der LED Licht Thread<
von freezer - Do 18:53
» Was schaust Du gerade?
von Frank Glencairn - Do 18:46
» Camera Update 8.6: Viele neue Funktionen für Blackmagic Kameras
von slashCAM - Do 17:42
» Neues SIGMA 50mm F1,2 DG DN | Art Objektiv wiegt 745g
von cantsin - Do 17:19
» Tieraufnahmen mit dem MKE600 + H1 Essential rauschen
von Swat - Do 16:06
» 4 Gründe hartes Licht zu nutzen
von ruessel - Do 15:45
» [gelöst] 3.5mm Klinkenstecker Überwurfmutter
von Skeptiker - Do 14:42
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von Darth Schneider - Do 13:49
» -SONY FX- Erfahrungsaustausch
von rush - Do 13:40
» AOC bringt 44.5" OLED-Riesenmonitor mit 98.5% DCI-P3
von MK - Do 12:07
» Adobe führt die neue Funktion "Structure Reference" in Firefly ein
von slashCAM - Do 10:54
» Exhuma - die Südkoreaner können erfolgreiche Filme drehen
von -paleface- - Do 8:46
» Was hörst Du gerade?
von roki100 - Do 0:22
» Sony A9 III im Praxistest - ein echter Überraschungscoup auch für Filmer
von Mantas - Mi 23:27
» Video Pro X stürzt beim Multi Cam Schnitt ab
von MisterX - Mi 21:47
» Uwe Boll: Wie man Filme produziert ohne pleite zu gehen!
von iasi - Mi 19:53
» Nach 7 Jahren mit der OG BMPCC finde ich das Bild noch immer schön.
von Darth Schneider - Mi 18:58
» Verschachtelte Timeline im richtigen Seitenformat
von Clemens Schiesko - Mi 18:43
» Untertitel in FCPX bei vorhandener Textdatei?
von R S K - Mi 18:34
» Deckenlicht mobil abschatten
von Frank Glencairn - Mi 17:31
» LUTs für Canon R6 Mark II
von TomStg - Mi 12:24
» RED versucht User nach Übernahme durch Nikon zu beruhigen
von dienstag_01 - Mi 11:52
» Entfesseltes Storytelling mit der Video-KI Sora?
von Frank Glencairn - Mi 5:54
» Slashcam 2001 - Das Internet vergisst nichts!
von macaw - Di 21:37
» Dehancer Pro - Filmsimulation auf höchstem Niveau
von Frank Glencairn - Di 18:54
» Wie Dune Teil 2 entstand - DoP Greig Fraser und Hans Zimmer im Interview
von iasi - Di 13:32
» 3 Body Problem - so verfilmt man heute Bücher
von stip - Di 8:30
» Neue Sora Version
von Frank Glencairn - Di 7:54